دیدنی های آنتالیا را بشناسید و در نوروز 99 به آنتالیا سفر کنید

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 13
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 1
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 4
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 13
    بازدید ماه بازدید ماه : 13
    بازدید سال بازدید سال : 161
    بازدید کلی بازدید کلی : 4154

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.223.32.230
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاور تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد - دکتری -انتخاب رشته و آدرس avaymoshaver.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

دیدنی های آنتالیا را بشناسید و در نوروز 99 به آنتالیا سفر کنید

بندر قدیمی
آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا که در کنار صخره‌های این شهر آرمیده، مکانی دیدنی پر از بوتیک، کافه‌های زیبا، بازار و کشتی‌های تفریحی حقیر است که به سمت آب‌های براق دریای مدیترانه روان هستند. با وجود آرامشی که در کشتی‌های تفریحی این ناحیه هستی دارد، ایمان این موضوع مشکل است که اینجا زمانی مرکز بازرگانی و اقتصادی آنتالیا بوده است. ولی از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی، بندر قدیمی، بندر اصلی آنتالیا به شمار می‌رفت که موجب رونق شهر و مناطق اطراف آن می‌شده است. این روزها می‌توانید به این مکان آمده و به خرید و گشت و گذار بپردازید و بعد از آن، قهوه‌ای برای خود جاسازی کنید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. اگر مایل باشید می‌توانید به کشتی‌های تفریحی بندر باستانی رفته یا در سواحل لب دریا به استراحت بپردازید.

موزه آنتالیا
آنتالیا

اگر به تاریخ ترکیه علاقه‌مند هستید، «موزه آنتالیا» را از دست ندهید. همگی نشانه ها تاریخی کشف شده در سواحل ترکیه، در این دیرینکده به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، کلکسیون این دیرینکده در یک نمایشگر نمایش داده می‌شود که درک تاریخ غنی و پیچیده‌ی ترکیه را بسیار ساده‌تر می‌کند. تقسیم باستان‌شناسی این موزه، آثاری از دوران برنز لغایت دوران بیزانس دارد که عمدتا بر مخروبه‌های نواحی گوشه ها-کناره ها آن تأکید دارد. اگر سررسید زیادی ندارید، مستقیما به بخش گالری‌های هنری دیرینکده بروید که آثاری از دوران آسپندوس و شهر تاریخی پرگا در آن تظاهر می‌کنند.

مسجد یولی مناره
آنتالیا

یکی از جالب توجه‌ترین آثار تاریخی آنتالیا، مسجد یولی گلدسته است که توسط سلطان سلجوقی، علاءالدین کیقباد بین سال‌های ۱۲۱۹ الی ۱۲۳۶ میلادی ساخته شد. این مسجد نمونه‌ی بارزی از معماری دوران سلجوقی است. مناره‌ی این مسجد به شکل استوانه است که حائز یک گنبد چندضلعی در قسمت بالایی‌اش است. مسجدی که در قرن چهاردهم میلادی در کنار این گلدسته ساخته شده، هنوز هم باره استفاده است. این گلدسته دقیقا در نزدیکی دروازه‌ی ورودی کهن شهر است. در قسمت پشت مناره‌ی یولی، یک برج ساعت که مربوط به دوران عثمانیان است، به به اتفاق چندین آرامگاه در اطراف آن هستی دارد.

دروازه هادریان
آنتالیا

دروازه‌ی هادریان یگانه از شگفت‌انگیزترین ورودی‌های دهکده قدیمی (Kaleci) است. بخش‌های زیادی از دیوارهای مربوط به یونان و روم باستان در این دهکده تندرست باقی مانده‌اند که «دروازه‌ی هاردیان» نیز احد از مهم‌ترینِ آن‌ها است. این دروازه که در سال ۱۳۰ پس از زادروز به سربلندی ورود امپراطور روم باستان یعنی هادریانوس به این شهر ساخته شد، حائز یک در ورودی از جنس سنگ مرمر با سه طاق قوسی‌شکل است که بدست برج‌هایی در کناره‌هایش مستحکم شده و با مجسمه‌ها و حکاکی‌های زیبا آذین‌بندی شده است. اگر از زیر طاق‌های این دروازه عبور کنید، می‌توانید از نگاه کردن به حکاکی‌های روی سقف آن که به نکویی طی موعد تندرست مانده‌اند، لذت ببرید.

قلعه رومی
آنتالیا

این قلعه‌ی پهن و استوانه‌ای شکل که ۱۴ متر ارتفاع دارد، در سده دوم میلادی ساخته شد. قلعه‌ی رومی نمایی به سمت بندر باستانی دارد و در اطراف پارک کارالی‌اوغلو واقع شده است. هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند منظور از ساخت قلعه‌ی رومی چه بوده است اما بیشتر باستان‌شناسان بر این ایمان هستند که این قلعه، برج مراقبتی برای بندر پر ایاب و ذهاب شهر بوده است. قلعه رومی اکنون مکانی ایده‌آل برای تماشای غروب آفتاب و داشتن نمایی همه‌جانبه از بندر کهن محسوب می‌شود. خویش پارک کارالی‌اوغلو، مکانی آرام و قشنگ مملو از گل‌های رنگارنگ است که برای تفریح و پیک‌نیک خانوداگی، محل مناسبی به آمار می‌رود. شما هم می‌توانید مثل ملت محلی آنتالیا، به هنگام غروب به این پارک آمده و از قدم‌زنی در آن لذت ببرید. کافه‌های زیاد فوق‌العاده‌ای در اطراف این پارک وجود دارد که می‌توانید پس از قدم‌زدن، به آن‌ها رفته و قهوه‌ای لذیذ رغبت کنید.

آسپندوس
آنتالیا

یکی از عمده دلایلی که دوست‌داران تاریخ به آنتالیا سفر می‌کنند، آسپندوس است. این مکان تاریخی دارای یک آمفی تئاتر رومی است که به عقیده‌ی برخی، از جمله سالم‌ترین یادبود ها قدیمی بر جای باقیمانده در گونه خویش است که در زمره‌ی برترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه نیز است. روزهای اوج این شهر باستانی، قرن‌های دوم و سوم میلادی بودند که این آمفی تئاتر کهن طی آن دوران ساخته شد. علاوه بر این تئاتر که به طور کامل بازسازی و مرمت شده و می‌تواند ۱۵ هزار نفر را در خویش جای دهد، به نظر می‌رسد بیشتر مخروبه‌های دیگر آسپندوس تنها برای برخی از افراد خاص دارای جذابیت باشد.

 برای دیدن بقیه مطالب در رابطه با گردشگری و قیمت تور های مسافرتی نوروز به لینک های زیر مراجعه کنید

تور آذربایجان نوروز 99

تور مالزی نوروز 99

تور گرجستان نوروز 99

تور استانبول نوروز 99

تور اروپا نوروز 99

تور کیش نوروز 99

تور مشهد نوروز 99

 



تاریخ ارسال پست: یک شنبه 1 دی 1398 ساعت: 9:41
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: